woensdag 9 oktober 2013

Drie-eenheid van "Margrietjes"

Ik weet nog precies hoe hebberig ik mij voelde toen ik vorig jaar mei in de Via della Spiga in Milaan mijn blik liet vallen op de etalage van Moschino. Het tasje dat om mijn aandacht schreeuwde, paste bij lange na niet in mijn budget. Ik deed nog een wanhopige oproep op Twitter om een sponsor te vinden, maar het mocht niet baten.

Kon niet uitblijven, verliefd op 'clutch Margherita' van #Moschino. Wie heeft 385 euro over? #dtv
Reacties bleven uit. Bij thuiskomst was ik maar wat blij dat ik geen impulsieve aankoop had gedaan. Want ik had met al mijn berichten op Twitter en Facebook een enorme overschrijding van mijn belbundel veroorzaakt. Wist ik veel, ik had talloze foto's en filmpjes gedeeld met het thuisfront. Dat dit een kapitaaltje zou kosten, had ik niet verwacht.
Onnozel twitterde ik met de provider en kreeg zowaar een creditering van zowat het hele bedrag voor elkaar.

Mijn blogjes van mei 2012 lees je hier: Shopaholic-goes-Milan 
en waarom broer Frank en ik eigenlijk naar Milaan waren afgereisd ... Bucketlist

Vandaag viel mijn oog op een jas van Desigual. In een fractie van een seconde wist ook dit kledingstuk mijn aandacht te trekken. Ook deze schreeuwde de mij bekende woorden toe "Ik ben voor jou gemaakt". Ik kan er niets aan doen. Ik geef mijn vader de schuld: hij koos immers mijn naam uit ...

Margrietjes vallen onder onkruid. Ze vergaan niet. Daarom blijf ik overeind. Maar wat zou ik er toch extra leuk uit hebben gezien met een jas en een tas die speciaal voor mij lijken te zijn gemaakt. Wat had het uitgemaakt dat ze niet in mijn budget passen? Mijn moeder zei altijd "als je voor een dubbeltje bent gemaakt, word je nooit een kwartje". Maar als ik nou gewoon "voor Margrietjes ben gemaakt" ... wat dan? Geen haar op mijn hoofd die twijfelt aan hoe leuk een driespan van mij met een Margrieten-jas en -tas was geweest.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten