vrijdag 11 mei 2012

Gezinsleven - Monsters

Eind 2004 mocht ik een weekje weg. Zonder man en kinderen ging ik naar Griekenland. Een weekje naar mijn vriendin die ik al jaren niet meer had gezien.

Tweede Kerstdag vertrok ik en in het nieuwe jaar kwam ik terug. Natuurlijk moesten er cadeautjes gekocht worden voor de kids. Zij misten mij verschrikkelijk. En ik maar genieten. Het was mooi weer, op nieuwjaarsdag een terrasje pikken in de zon bij 15 graden. Stiekem wilde ik best nog een weekje er aan vast plakken.

Voor de meiden werden er sieraden gekocht en voor mijn kleine ventje bracht ik monsters mee. Twee pakken met allerlei enge insecten en dino-achtigen. Hij had begin dat jaar de overstap gemaakt van Bob de Bouwer naar Action Man en He-man en ik verwachtte dat hij wel wat stoere monsters kon gebruiken. Hij vond ze dan ook prachtig maar voor het ventje van nog geen vier jaar waren ze te eng. Ze mochten niet uit de verpakking. Een aantal dagen stonden ze boven op een plankje hoog boven z’n bed. Van een afstandje wilde hij ze dan wel bekijken.

Na een paar dagen was hij zodanig gewend aan die griezels dat ze eruit mochten.

Hij heeft er jaren mee gespeeld maar is ze nu ontgroeid. Een paar weken terug was het grote opruiming vanwege de Oranjemarkt. Alle dino’s en andere monsters gingen met bak en al weg. Op het laatste moment besloten we samen dat die griezelmonsters uit Griekenland toch maar niet verkocht mochten worden. Er zaten teveel herinneringen aan. Ze werden tussen de andere monsters vandaan gevist en gingen terug naar zijn kamer.

De dino’s deden het overigens bijzonder goed op de Oranjemarkt. Ze vlogen weg. Zondag vertrek ik voor een paar dagen naar Milaan. Er hoeven geen monsters gekocht te worden. Drie jaar geleden zou hij waarschijnlijk om iets van AC Milan gevraagd hebben maar nu denkt hij meer aan Italiaanse tennismode.

1 opmerking :

  1. Wij hebben nog steeds heeeeeel veel griezelmonsters in Griekenland. Die krijgen we aan de straatstenen niet kwijt. Maar wij kennen dan ook geen rommelmarkt hier ........

    BeantwoordenVerwijderen